Pensionsrådgivning - Företag
Vi erbjuder oberoende pensionsrådgivning för ditt företag och era anställda samt för dig som är egenföretagare.
För företaget kan det innebära att vi hjälper till att utforma en policy hur förmåns-/försäkringspaketet ska se ut. Vem som ska omfattas, nivå på förmåner, vad ska gälla vid föräldraledighet/tjänstledighet etc.
Det är du eller ditt företag som bestämmer nivån och omfattningen på rådgivningen.
Rådgivningen till anställda kan ske antingen i form av individuellt möte, gruppmöte eller via telefon.
Till vår hjälp har vi ett webbbaserat system med möjlighet till inloggning både för företaget och anställda.
Några exempel på rådgivningsuppdrag:
Ditt företag sköter er pensionsplan själv men vill ha hjälp med en extern rådgivning för era anställda som omfattar både Allmän pension, företagets egen tjänstepension, privat pension samt övrigt privat personförsäkringsskydd.
Ditt företag saknar kollektivavtal och har ingen skyldighet att ha någon tjänstepension för er personal. Ni vill vara en attraktiv arbetsgivare och har därför bestämt att ni vill ha
en konkurrenskraftig pensions- och försäkringslösning för dem. Ni vill ha hjälp med att ta fram ett konkret förslag. Samtliga anställda ska få individuell rådgivning.
Ditt företag har kollektivavtal och är anslutna till tjänstepensionen ITP. Ni vill ha hjälp med rådgivning för personal med en inkomst över 10 inkomstbasbelopp (s.k. tiotaggare).
Detta är några exempel på kundföretag som vi arbetar med idag, men givetvis kan ditt företag ha helt andra önskemål och krav. Hör gärna av er till oss för ett samtal och möte där vi närmare kan beskriva vad vi kan erbjuda.
Vår ersättning sker normalt i form av arvode om inget annat avtalats.